لوگوی شرکت پرسو
شماره تلفن پرسو
02183836
سرویس و نگهداری
خانه 3 پشتیبانی سرویس و نگهداری سرویس و نگهداری

بسیاری از مفاهیم و تئوریهای تجارت موفق بر محور مشتری مداری نگارش شده اند و با عنایت به اینکه رویکرد مدیریت این مجموعه بر مبنای اصول تجارت موفق، کسب رضایت و جلب اعتماد مشتریان خود میباشد. بنابراین اهداف و سیاست این شرکت نیز برای محقق شدن عملی شعار "همیشه حق با مشتری است" استوار گردیده است.

به همین منظور نیز این شرکت در راستای بهره برداری مستمر، مناسب و بهینه از محصول و خدمات رسانی به مشتریان به توسعة زیر ساختهای واحد خدمات و پشتیبانی خوداقدام نموده است.

در سال 1388 بدنبال اجرای (BPR (Business Process Reengineering در این شرکت و ایجاد تغییرات بنیادی در ساختار سازمانی، نظام سلسله مراتبی تغییر و نظام فرایندی جایگزین شد. بدین ترتیب چهار فرآیند اصلی شرکت (Core Process) بصورت زیر پدیدار شدند:

4 فرایند اصلی شرکت

خدمات پس از فروش در جهت خدمت رسانی بهنگام با حداکثر سرعت و کیفیت به خریداران و استفاده کنندگان، به نحوی مطلوب گام برداشته است که هم اکنون عهده دار ارائه خدمات و پشتیبانی بالغ بر 50/000 محصول این شرکت بوده و نیز برگزار کننده آموزش با استفاده از نیروهای متخصص مقیم در تهران و تمام مراکزاستانها می باشد.

برای میسر شدن این امر تعداد 70 نفر نیروی متخصص با بهره گیری از زیربنایی بالغ بر 600 متر مربع فضای کارگاه تعمیراتی ستاد دفتر مرکزی در تهران و همچنین در محل کارخانه پرسو با ایجاد شبکه منسجم و گسترده نمایندگی، گام مؤثری در ارائه خدمات سریع و به موقع به مشتریان عزیز برداشته است.

وجود گستردگی شبکه مشتریان و کاربران همچون شبکه های بانکی، وزارتخانه ها، سازمانها نیازمند به پاسخگوئی در سریع ترین زمان ممکن، شرکت صنایع پرسو الکترونیک را بر آن داشته که با استفاده از بیش از دو دهه تجربه های عملی، بکارگیری تکنولوژی و استفاده از نرم افزارهای قوی مدیریت ارتباط با مشتری جهت ارائه سرویس و خدمات به مشتریان گام موثر بردارد.

اهداف

  1. جلب رضایت مشتریان در استفاده مناسب و بهینه از محصولات به کمک روشهای استاندارد شده، با کیفیت مطلوب و به هنگام.
  2. اطمینان از عملیاتی شدن محصولات و بهره برداری بهینه از آنها.

معرفی بخشهای ستاد مرکزی خدمات پس از فروش

واحد ارتباط با مشتریان (center Call)

واحد ارتباط با مشتریان به صورت پیوسته و در طول ساعات روزهای کاری پاسخگوی مشتریان می باشد و برای سایتهای حساس بویژه Data Center ها بصورت شبانه روزی (On Call-24 hrs) آماده ارائه خدمات میباشد.
در این بخش مشتریان به صورت مستقیم (تلفنی، کتبی، حضوری) با شرکت ارتباط برقرار می کنند. درخواست و تماس مشتری توسط پرسنل این بخش ثبت، بررسی و رسیدگی می شود. درصورتیکه مشتری درخواست خدمات داشته باشد، با راهنمائی و پیگیری پرسنل مربوطه، امکان ارائه خدمات توسط نمایندگان مجاز فراهم می شود و در صورتیکه تماس مشتری جهت طرح انتقاد، پیشنهاد، شکایت و یا درخواست اطلاعات باشد، پیگیری لازم تا اطمینان از جلب رضایت مشتری صورت می گیرد.

واحد فنی

بخش فنی موجود از دو قسمت اصلی تحقیقات و آموزش و همچنین تعمیرگاه مرکزی و سرویس سیار تشکیل شده است.
وظیفه اصلی قسمت تحقیقات و آموزش، آموزش و ارتقاء نمایندگیهای مجاز از لحاظ فنی می باشد. این قسمت با ارائه جزوات آموزشی فنی، دوره های آموزشی حضوری، اطلاع رسانی از آخرین تغییرات فنی محصولات و قطعات و بازرسی و پاسخگوئی به مشکلات فنی نمایندگیهای مجاز در بالا بردن سطح دانش فنی نمایندگان مجاز جهت ارائه خدمات بهتر موثر بوده است. در این قسمت با انجام تحقیقات روشهای بهینه ای برای رفع بهتر و موثرتر مشکل محصولات به دست می آید و این روشها در اختیار نمایندگیهای مجاز قرار می گیرد.
همچنین این قسمت با بررسی مشکلات ایجاد شده برای محصولات و انعکاس آن به تولید کنندگان محصول در بالا رفتن سطح کیفیت محصول نیز موثر می باشد.

تعمیرگاه مرکزی

قسمت تعمیرگاه مرکزی و سرویس سیار به صورت مستقیم به ارائه خدمات فنی می پردازد و در صورتیکه به هر علتی رفع مشکل محصول در نمایندگی مجاز مقدور نباشد، جهت سرعت بخشیدن به ارائه خدمات، با انتقال محصول به تعمیرگاه مرکزی و یا اعزام کارشناس نسبت به رفع مشکل محصول و جلب رضایت مشتری اقدام می شود.

واحد انبار

این واحد کلیه قطعات مورد نیاز جهت مصارف خدماتی را با کیفیت مناسب تامین می کند و در اختیار شبکه خدمات پس از فروش (تعمیر گاه مرکزی – نمایندگیهای مجاز) قرار می دهد.
نمایندگیهای مجاز در صورت نیاز به قطعات، لیستی از قطعات مورد نیاز خود را به شرکت اعلام می نمایند،در این بخش قطعات درخواستی نماینده در اسرع وقت بسته بندی و ارسال می شود.

واحد نمایندگی ها

ارتباط بین نمایندگیهای مجاز توسط واحد نمایندگیها انجام می شود. نمایندگان به صورت تماس تلفنی، کتبی و به صورت حضوری با این بخش ارتباط برقرار کرده، مسائل و درخواستهای خود را مطرح می کنند،که این واحد وظیفه انعکاس، بررسی، رسیدگی و پاسخگوئی به کلیه این موارد را به عهده دارد. از جمله وظائف دیگر این واحد بررسی نیاز به ایجاد نمایندگی جدید، بررسی درخواست متقاضیان نمایندگی، تائید صلاحیت و ایجاد نمایندگی، کنترل و بازرسی نمایندگیها، هماهنگی های لازم جهت آموزش و ارتقاء نمایندگیها، هماهنگی های لازم جهت ایجاد سمینارهای دوره ای، ایجاد انگیزه، کنترل وضعیت پشتیبانی، قطعه رسانی به نمایندگان و... می باشد.